Start!  |   Wydarzenia  |   Pliki  |   Video  |   Forum  |   Szkolenie  |   Galeria  |   Zawodnicy  |   Linki  |   O nas
19.8.2022

14:22:00 12.3.2003
Akrobatyka żeglarska - czyli klasa 49er  //  Inne informacje - 2003

Chcesz dostawać powiadomienia o nowych artykułach na sails.pl?
Kilknij tutaj!!!

Krótką relacją z pierwszych miesięcy przygotowań chciałbym zaspokoić ciekawość wszystkich tych, którzy chcą wiedzieć co u nas i mocno kibicują naszej piątce.

W obecnym sezonie obie czołowe polskie załogi, Pawłów Kacprowskiego i Kuźmickiego oraz Marcina Czajkowskiego i Krzyśka Kierkowskiego realizują wspólny program, nad którego realizacją czuwam ja- autor doniesienia.

Za nami trzy zgrupowania. Pierwsze odbyło się już w styczniu w Marsylii. Główny nacisk położyliśmy tam na doskonalenie techniki oraz próby rejestracji profilu grota podczas żeglowania. Pomagał nam w tym Piotr Żółtowski, którego zaangażowanie i znajomość tematu sprawi, że już wkrótce będziemy mogli bardzo dokładnie rejestrować najkorzystniejsze ustawienia. Początek lutego spędziliśmy w Zakopanem. W sprzyjających warunkach i miłej atmosferze tamtejszego COS-u całe dnie poświęcaliśmy na budowanie kondycji. Żeby nikt nie pomyślał, że nad sprawnością fizyczną pracujemy tydzień w roku, musze dodać, że treningi wytrzymałości, siły, gibkości i zwinności zawodnicy mają 6 razy w tygodniu, nawet wówczas kiedy żeglują.

Po dwóch tygodniach odpoczynku od siebie spotkaliśmy się w Quiberon. Bretanię nazywamy 'Krainą deszczowców'. O tej porze roku przetaczają się tam front za frontem. Miejsce to wybraliśmy z kilku powodów: - W Bretanii wiatr jest gwarantowany. Po słabowiatrowych doświadczeniach z grudnia z Marsylii i Palamos chcieliśmy mieć pewność, że nie będzie przestojów.
- Akwen pływowy, taki jak w Hiszpańskich Laredo i Cadizie, gdzie odbędą się dla nas mistrzostwa Europy i świata.
- Dobre zaplecze. Narodowa Francuska Szkoła Żeglarska posiada tam bazę z hotelem, stołówką, hangarem i siłownią.
- Stosunkowo nieduża odległość bo tylko 2100 km.
- Regaty na koniec zgrupowania. Pozwoliły sprawdzić co prezentujemy na tym etapie przygotowań.

W pierwszym tygodniu zgrupowania słońca nie zobaczyliśmy, wiatru mieliśmy za to dostatek od 16 do 28 węzłów. Codziennie trening na wodzie w dwie łódki. Zaczynaliśmy od techniki by pod koniec przejść do zadań taktycznych. Drugi tydzień był nieco bardziej urozmaicony. Dojechało kilka innych łódek z Anglii, ze Szwajcarii i Francji. Popołudniami trenowaliśmy wspólnie. Od czasu do czasu wyjrzało również słonce, zrobiło się ciekawiej i weselej. Od piątku do niedzieli rozegrano regaty. Będąc w posiadaniu tylko starych żagli nasze załogi nie w każdych warunkach żeglowały równie szybko jak przeciwnicy. Nacisk położyliśmy wiec na doskonalenie startów i rozgrywek taktycznych. Obydwie załogi spisały się znakomicie wywiązując z postawionych zadań na ocenę bardzo dobrą. Były również potknięcia ale na ich eliminacje mamy jeszcze kilka miesięcy. Chłopcy wygrali 9 z 12 rozegranych wyścigów i ostatecznie załoga Marcina zajęła pierwszą, a Pawłów drugą pozycję wśród 16 sklasyfikowanych. W najbliższym czasie bo już za tydzień zawodnicy jadą po sprzęt do Anglii. Początek kwietnia poświęcimy na szukanie prędkości, a efekty będziemy mogli zweryfikować w dwóch startach kontrolnych na Majorce i w Hyeres.

Co udało nam się zrobić na kolejnym etapie postaram się napisać na początku maja.

Do zobaczenia wkrótce.

wypowiedz się na FORUM

NEWS

5.19Polscy Match Racerzy Atakują
5.18Katamarany
5.16Oiler Cup
5.9Żeglarskie mistrzostwa Polski firm budowlanych.
5.9Omega Cup Wdzydze - Otwarcie sezonu
5.7Igrzyska Olimpijskie 2016
5.6Polish Match Tour – pierwsze rozstrzygnięcia!
5.1Zakończyły się regaty o Puchar ARKI
5.1Puchar Arki 2011
4.29Puchar Świata - Hyeres
4.29Zaczyna się piąty sezon POLISH MATCH TOUR. Dwie imprezy na początek!