Start!  |   Wydarzenia  |   Pliki  |   Video  |   Forum  |   Szkolenie  |   Galeria  |   Zawodnicy  |   Linki  |   O nas
16.7.2019

 


22:27:00 12.11.2009
Sprostowanie do sprostowania relacji z regat Blue Cup  //  Blue Cup


Chcesz dostawać powiadomienia o nowych artykułach na sails.pl?
Kilknij tutaj!!!

  

Jako autor jednej z relacji chciałam podkreślić, że nie zamieszczam ani nie wysyłam nigdzie relacji przesłanych mi przez zawodników, do których nie mam zaufania. Piotrka Kowalewskiego znam długo i wiem, że jest wiarygodną osobą i że mogę oprzeć się na jego relacji telefonicznej. Dziwi mnie to całe zamieszanie - rozumiem, sezon się skończył, nie ma co robić, no ale bez przesady! Nie rozumiem też, po co pan Skibiński tak bardzo interesował się licytował z jachtem, który startował w zupełnie innej grupie. To tak, jakby na jednym akwenie regatowym ścigały się np. Finny i Lasery, i Finn np. rywalizował z Laserem kto pierwszy przekroczy metę :).  Pozdrawiam, Ewa Górska
 
 
Poniżej uwagi Piotra do uwag:
 
ad.1. Zgłoszenia do regat od niepamiętnych czasów odbywają się w dwóch klasach A (full batten) oraz B (roller). W klasie A startują między innymi konstrukcje takie jak First Oceanisa, które słabo kojarzą się z turystyką, dlatego teamy samodzielnie i świadomie podejmują decyzję z kim chcą rywalizować i na jakich jachtach. Organizator nie kwalifikuje i nie klasyfikuje załóg pod względem kompetencji (od tego jest wynik sportowy), ufa, że wszyscy z należytą troską będą dbać o powierzony im sprzęt. Jak widać na stronie http://www.vernicos.com/pages/pages.asp?page_id=91 zgłoszenia w roku 2009 odbywały się wg zasady A+B. Faktem jest, że w trakcie regat prowadzona była również klasyfikacja na najszybszy ponton (okazały puchar Stanleya), najbardziej rozrywkowy jacht (wygrali Węgrzy/ Norwedzy) oraz klasyfikacja narodowa norweska (12 jachtów). Organizator wyłonił także wszystkie jachty Cyklades w odrębnej klasyfikacji - w ten sposób powstały 3 grupy klasyfikacyjne A, B, C. Dlatego niemożliwe jest się odnieść do wszystkich zdarzeń i różnorakich rywalizacji. Wybraliśmy klasę, dokonaliśmy zgłoszenia i szanujemy werdykty komisji oraz organizatora.
 
ad. 2. Nie wiem czy była czy nie, pozostawiam to ocenie zawodowców - na pewno należy uwzględnić perspektywę, z której się na to patrzy.
 
ad.3. Załoga Nymphea wykorzystała nie "silne szkwały" a "szkwały" (relacja nr 3357 z dnia 2.11.) i wygrała rywalizację w pierwszym wyścigu w swojej klasie (startowały 4 Oceanisy 54) oraz w grupie C.
Team Przemka Skibińskiego również wygrał swoją grupę (A), co zauważa autor relacji (nr 3357 z dnia 2.11); ,,Miłym akcentem jest także, że w klasie turystycznej prowadzi kolejna polska załoga pod dowództwem Przemka Skibińskiego na jachcie Athina. Jacht ten, sterowany przez Piotra w zeszłym roku, bezapelacyjnie wygrał 17-tą edycję regat Blue Cup." Zaznaczam jednak, że nigdy nie rywalizujemy w regatach kto pierwszy z klubu, w gminie lub na klatce schodowej.
 
ad.4. Załoga Nymphea wpłynęła na metę pierwsza (patrz wyniki http://bareboat.vernicos.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=177:results-2009&catid=60:blue-cup&Itemid=152) i prowadziła rywalizację w swojej grupie zgodnie z relacją Marcina Sołtysiaka.
 
ad.5. Komisja i organizator nie rozegrali dwóch wyścigów z nieznanych przyczyn, jedynym komunikatem, który został ogłoszony na zakończeniu to ,,chyba lepiej było pić kawę niż się ścigać". Raczej nie brzmi to jak oficjalny przekaz. Przypominam, że pierwszy wyścig regat odbył się przy wietrze do 6 węzłów. W ostatnim dniu od 12.00 wiało 8-16 węzłów, komisja z flagą follow me poprowadziła flotę jachtów do następnej mariny, w której zaparkowaliśmy o godz 15.00.
 
ad.6. Patrz ad.1.
 
ad.7. Nymphea na mecie drugiego wyścigu była 2 i nie została przeliczona, na mecie trzeciego wyścigu była 2 i została przeliczona przez 4 jachty, tym samym znalazła się na 5 pozycji w trzecim wyścigu.
 
ad.8. Biorąc pod uwagę błąd wyników na stronie organizatora (tabela nie zawiera w ogóle pierwszego miejsca w wyścigach 2 i 3 w klasie C oraz 50% kary za kontak na wodzie zostały odliczone zamiast doliczone do wyniku Norwega, drugi jacht biorący udział w zdarzeniu wycofał się z wyścigu) i opierając się na komunikatach z bieżących dni (organizator nie wręczał wyników over all  na zakończeniu, ukazały się w innym terminie na stronie i zawierają jakieś błędy) udzieliłem informacji prasowej, iż na pewno przegramy z Norwegami, prawdopodobnie jednym punktem. Według tabeli dwoma punktami. Sam nie wiem czy to ma znaczenie iloma, po prostu szacunek i gratulacje dla Norwegów.
 
ad.9. Tak, na stronie są dwa punkty różnicy i dwa błędy w dwóch wyścigach. Ale nie będziemy nękać organizatora polskim piekiełkiem, bo mogą  nie zrozumieć. W zeszłym roku pomyłkowo wręczno puchar za pierwsze miejsce w którymś wyścigu załodze rosyjskiej z zupełnie innej grupy. Vernicos sam to sprostował, przepraszał, obiecał dosłać i nie dosłał. Nie widzę żadnego powodu, aby drzeć szaty o blaszkę za 40 PLN.
 
Po raz kolejny z wyrazami szacunku szczerze gratuluję  Kapitanowi Przemysławowi Skibińskiemu oraz jego załodze doskonałego wyniku.
 
Uprzejmie proszę o wyrozumiałość, każdy pokład ma swoją perspektywę.
 
Całość relacji przekazana na stronach i portalach przez Marcina i Ewę jest zgodna z moim przekazem, a reszta to licentia poetica.
 
Pozdrawiam,
Piotr Kowalewski
 
wypowiedz się na FORUM




NEWS
 
5.19Polscy Match Racerzy Atakują
5.18Katamarany
5.16Oiler Cup
5.9Żeglarskie mistrzostwa Polski firm budowlanych.
5.9Omega Cup Wdzydze - Otwarcie sezonu
5.7Igrzyska Olimpijskie 2016
5.6Polish Match Tour – pierwsze rozstrzygnięcia!
5.1Zakończyły się regaty o Puchar ARKI
5.1Puchar Arki 2011
4.29Puchar Świata - Hyeres
4.29Zaczyna się piąty sezon POLISH MATCH TOUR. Dwie imprezy na początek!
4.29VI Puchar KS Zatoka Puck
4.206th Université de Nantes Sailing
4.19V Regaty - Memoriał Kpt. Jacka Pawluka / Zawiadomienie
4.19Puchar Komandora JKMW Kotwica
 
© Copyright 2001-2010   sails.pl team
email: do@sails.plhosted by  © no1
Stronę wygenerowano w czasie: 0.297739028931s